Απολυμαντής!

[…]

Από μεγάλη απόσταση βλέπω μιαν ήσυχη απόμακρη γειτονιά φυσάει αέρας μελαγχολική μέρα μ’ απριλιάτικη λιακάδα το κρύο πιρουνιάζει τον απολυμαντή που ανεβαίνει την άχαρη ξύλινη εσωτερική σκάλα.

«Απολυμαντής κυρία. Θέλετε βοήθεια;»

«Έλα μέσα νεαρέ να πιεις ένα φλιτζάνι τσάι. Πιρουνιάζει αυτός ο αέρας.»

«Πιρουνιάζει δε λες τίποτα, κυρούλα, με σφάζει σαν ξυράφι και δεν είμαι καλά ξέρετε/βήχας/.»

«Μου θυμίζεις τον αδελφό μου τον Μάικελ Φέννι.»

«Έχει πεθάνει;»

«Πάει καιρός τώρα απριλιάτικη μέρα σαν κι αυτή ο ήλιος να πέφτει παγερός σ’ ένα αδύνατο αγόρι με φακίδες που πέρασε τούτη την πόρτα όπως κι εσύ. Του ‘φτιαξα ζεστό τσαγάκι. ‘Οταν του το ‘φερα είχε φύγει.» Έδειξε με το χέρι της τον άδειο μουντό ουρανό. «Παγωμένο τσάι καθόταν εκεί ακριβώς που κάθεσαι κι εσύ τώρα.» Είπα κι εγώ λοιπόν πως η γριά μμάγισσα άξιζε τον κόπο να ρίξω εντομοκτόνο ό,τι κι αν έλεγε ο χοντροκινέζος. Έσκυψα προς το μέρος της πολύ διακριτικά.

«Κατσαρίδες κυρία Μάρφι;»

«Είν’ από ‘κείνους τους εβραίους από κάτω.»

«Ή μήπως είναι οι διπλανοί μετανάστες κυρία Μάρφι;»

Ανασήκωσε αδιάφορα τους ώμους της. «Σίγουρα, άσε που είναι το ίδιο σιχαμένες και οι ιρλανδέζικες κατσαρίδες.»

«Είν’ ωραίο το τσάι σας κυρία Μάρφι… Βέβαια θα τις κανονίσω τις κατσαρίδες σας… Α όχι μη μου λέτε που είναι… Βλέπετε  τ ο  ξ έ ρ ω  κυρία Μάρφι… έχω πείρα σ’ αυτά… Και δεν σας κρύβω κυρία Μάρφι πως  μ’  α ρ έ σ ε ι  η δουλειά μου και είμαι περήφανος γι’ αυτό που κάνω.»

«Άκου να σου πω ήρθαν κάτι υπάλληλοι της απολύμανσης από το Δήμο και άφησαν κάμποση άσπρη σκόνη τις τραβάει τις κατσαρίδες όπως το ουίσκι τον παπά.»

«Φτηνοπράματα κυρία Μάρφι. Αυτό που άφησαν είναι φθορίδιο. Οι κατσαρίδες το συνηθίζουν και μαστουρώνουν με το φθορίδιο. Άμα τους το πάρεις ξαφνικά γίνονται πολύ επικίνδυνες… Να ‘μαστε λοιπόν…»

[…]

«ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΗΣ!» του W. Burroughs, σε μετάφραση του Ν. Μπαλή, εκδ. Ελεύθερος Τύπος, Αθήνα 1990. 
4 thoughts on “Απολυμαντής!

Σχολιάστε

