Inferno endoscopico


«λατρεύω»

 

Σε όλες τις μορφές της -ειδικά όταν, όπως γράφει ο Κ.Κ.Μοίρης, μια λέξη χρησιμεύει ως σανίδα σωτηρίας- αυτή η συγκεκριμένη μου είναι άχρηστη. Κυριολεκτικά ντρέπομαι να τη χρησιμοποιήσω. Κοκκινίζω. Σοκαρίστηκα δε όταν διάβασα κάπου ότι η μετάφραση για την έκφραση “cult movies” στα ελληνικά είναι «ταινίες λατρείας». Μίσησα τον μεταφραστή και το σύνολο του μεταφραστικού του έργου –είναι να μην πάρω ανάποδες εγώ- κι έκτοτε υιοθέτησα την έκφραση «ταινίες ανορθόδοξης πίστης» σε ένδειξη διαμαρτυρίας . Στις προσωπικές μου σχέσεις βέβαια δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, διότι είχα πάντα σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο η εκάστοτε σχέση μου, θα αντιλαμβανόταν τις αγαθές μου προθέσεις όταν κατακόκκινος και ιδρωμένος (από ντροπή στην πραγματικότητα) θα της έλεγα: «Θέλω να πιστέψω σε σένα ανορθόδοξα… Τώρα!»

Μωρέ καλά το ‘λεγε ο αυστριακός: «Τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου.»… Εμπειρικά μιλούσε ο άνθρωπος.

 

 

(Ευχαριστώ τον φίλο μου Κ.Κ.Μοίρη για την ευκαιρία που μου έδωσε ν’ αναπτύξω δημόσια αυτό το θέμα που με τρώει τόσα χρόνια.)

7 thoughts on “Inferno endoscopico

  1. αύριο , στην Μπάιπας Άβενιου , πάμε να εισπράξουμε εκδηλώσεις λατρείας από τις τελευταίες ακτίνες του ήλιου λίγο πριν μας σιχαθεί κι αυτός…
    (είσαι γλύκας)

  2. «είχα πάντα σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο η εκάστοτε σχέση μου, θα αντιλαμβανόταν τις αγαθές μου προθέσεις όταν κατακόκκινος και ιδρωμένος θα της έλεγα: «Θέλω να πιστέψω σε σένα ανορθόδοξα… Τώρα!»»

    Δίνεις σε κάποια πράγματα την αληθινή τους διάσταση.

    Εσύ κι ο φίλος σου κι ο φίλος μας από τη Μύκονο (και κάτι λίγοι άλλοι που απομένουν ακόμα), ορίζετε τι σημαίνει στ’ αλήθεια ν’ αγαπάς τις γυναίκες. Σας καταλαβαίνω γιατί κάπως έτσι αγαπώ κι εγώ τους άντρες. Είναι συγκινητικό από μερικές χαραμάδες στην βαριά ξύλινη πόρτα του χιούμορ να βρίσκεται κανείς μπροστά σ’ αυτή την αποκάλυψη.

    Φιλιά, πολλά.

  3. Κι όπως συνηθίζει -καλή μου μάτζικα-να λέει φίλος παλιός αριστερός:
    «΄Ασε φίλε όλοι οι δεξιοί συμμαθητές μου και οι συμμαθήτριες πάνε για τρίτο διαζύγιο κι απομείναμε εμείς τα φρικιά και οι αριστεροί να στηρίζουμε την …πυρηνική οικογένεια!»
    Για όλα φταίνε οι γυναίκες. Οι συγκεκριμένες ανορθόδοξες γυναίκες!

  4. «ορίζετε τι σημαίνει στ’ αλήθεια ν’ αγαπάς τις γυναίκες»…

    λέει πουθενά «σας» ;

    μα λέει «σας» ;

    τσ..τσ.. μόνοι μας τα βγάζουμε τα πυρηνικά ματάκια μας Δημήτρη μου

  5. Έχεις δίκιο, το σοβαρεύω πάλι, δεν λέει σας. Δεν το λέει γιατί δεν χρειάζεται. Αγαπάτε τις γυναίκες σας, όχι γιατί αυτές είναι ανορθόδοξες (που ίσως είναι, δεν τις γνωρίζω όλες καλά) αλλά γιατί από μέσα σας ξεπηδάει αυτή η αγάπη για τις γυναίκες τελεία. Και παύλα. Θα μπορούσε να λέει τη γυναίκα, εννοώντας την πρότυπη γυναίκα από ιριδιούχο λευκόχρυσο που φυλάσσεται στις Σέβρες της Γαλλίας (κατά πως λέει και μια ψυχή). Όμως ο ενικός σ’ αυτές τις φρασεις, μου φαίνεται διδακτικός και εν γένει μ@λ@κί@.

    Η αγάπη για τις γυναίκες είναι προυπόθεση για την αγάπη στις γυναίκες ΣΑΣ. Εσείς την πληροίτε.

    Και γι αυτό, σας αγαπώ πολύ.

  6. @ K.K.Mοίρης
    «Γλύκας»; :-D :-D :-D

    @ Magica de Spell
    Ναι, αλλά ( ;-) ) η αδυναμία μου αυτή να χρησιμοποιώ τη συγκεκριμένη λέξη σα σανίδα σωτηρίας, στάθηκε κάποτε η αιτία να διακόψουν τη σχέση τους μαζί μου τουλάχιστον δύο γυναίκες. Θα μπορούσα και στις δυο περιπτώσεις να πετάξω ένα τυπικό «λατρεία μου» (μπρρρ) ή «σε λατρεύω, ρε γαμώτο» (για να εξισορροπήσω λίγο την γλυκύτητα), και να κρύψω μετά την ντροπή μου μέσα στα βυζιά ή να χουφτώσω κάποιο απ’ τα κωλομέρια για τα περαιτέρω, αλλά δεν το ‘κανα. Δεν μπορούσα. Κι αυτό έφερε δάκρυα.
    «Δε βαριέσαι» σκέφτηκα τότε «έχει κι αλλού πορτοκαλιές», αλλά μέσα μου δαγκώθηκα. Κι από πάνω είχα και κάτι κολλητούς να με βρίζουν όλη μέρα. Γιατί εδώ μιλάμε για δύο γυναίκες, ορθόδοξες μεν, αλλά με κολασμένα κορμιά. Κι όσο να ‘ναι στα εικοσιένα-εικοσιδύο μου είχε κοστίσει κάπως. Αλλά πάντα έτσι ήμουν: ιδεολόγος μέχρι μαλακίας.

    @ Dimitris-r
    :-D :-D
    Ναι, έτσι ακριβώς! Οφείλεται μάλλον στην ψευδαίσθηση των απείρων δυνατοτήτων που καλλιεργεί ο καπιταλισμός. Οι δεξιοί την καταπίνουν με κλειστά μάτια. Οι αριστεροί εφαρμόζουν την μέθοδο 3Α («Άμυνα της Αντι-Ιμπεριαλιστικής Ασπίδας») ή αλλιώς Α.Λ. (Αντινατοϊκή Λαβή) και την «πηδάνε». Την ψευδαίσθηση.

    @ Nina C
    Αυτό ( :* )τι είναι; Φιλί; Το ανταποδίδω.
    (Κοκκίνησα. Μωρέ μπας κι είμαι κρυφο-ορθόδοξος και δεν το ξέρω;)

    @ Κ.Κ.Μοίρη
    Κοίτα από που πιάστηκε! Φυσικά και δεν είπε «σας».
    Γενικά μιλάει οι γυναίκες!

    @ Magica de Spell
    (Καλά δεν του τα ‘πα φιλενάδα;)

    … «Σ’ αγαπώ, κι αγαπώ κι όλο τον κόσμο» όπως λέει κι ο ποιητής.

    (Πονάω πραγματικά που αυτό το «τεράστιο» παραδοσιακό τραγούδι, μ’ αυτόν τον κατανυκτικό και ασύλληπτα αληθινό στίχο, έχει ευτελισθεί σε πιπίλα για το στόμα του κάθε Σαββατομπουζουκοκαψούρη/ας και «ύμνος» του κάθε φθηνοέρωτα λίγο πριν το γαμήσι. Νομίζω ότι θα έπρεπε να ψάλλεται στην εκκλησία.)

Σχολιάστε

