Ο χωρισμός


Άνοιξε, θλιβερή καρδιά, και πικραμμένον χείλι,

Άνοιξε, πες μας τίποτε, και παρηγόρησέ μας.

Παρηγοριάχο θάνατος, κελεημοσύνο Χάρος,

Ο ζωντανός ο χωρισμός παρηγοριάν δεν έχει.

Χωρίζη μάννα το παιδί, και το παιδί την μάνναν.

Χωρίζονται τανδρόγυνα, τα πολυαγαπημένα.

Πέρα σεκείνο το βουνόν, το υψηλόν, το μέγα,

Που έχαντάραν στην κορφήν, και καταχνιάν στον πάτον,

Δύο αδέρφια κοίτονται από εκεί θαμμένα.

Κι ανάμεσα στα μνήματα κλήμαναι φυτευμένον.

Κάμνει σταφύλια κόκκινα, και το κρασί φαρμάκι,

Και όσες μάννες καν το πιουν, καμμιά παιδί δεν κάμνει.

Να το είχε πιει κη μάννα μου, να μη μείχε γεννήσει!

Από «Τα Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια», του Claude Fauriel, Αθήνα 1956.

16 thoughts on “Ο χωρισμός

  1. (με όλο το θάρρος…)

    – Άκουσες, Κωσταντίνε μου, τι λένε τα πουλάκια;
    – Πουλάκια είναι κι ας κελαηδούν, πουλάκια είναι κι ας λένε.
    Και παρεκεί που πάγαιναν και άλλα πουλιά τους λένε:
    – Δεν είναι κρίμα κι άδικο, παράξενο, μεγάλο,
    να περπατούν οι ζωντανοί με τους αποθαμένους!
    – Άκουσες Κωσταντίνε μου τι λένε τα πουλάκια;
    πως περπατούν οι ζωντανοί με τους αποθαμένους.
    – Απρίλης είναι και λαλούν και Μάης και φωλεύουν
    – Φοβούμαι σ’ αδερφάκι μου και λιβανιές μυρίζεις.

  2. Κάτσε να κατεβάσω κανα δυο γουλιές hydroxyethylcellulose κι επανέρχομαι.

    ………………………

    Ζωντανοί με ποθεμένους; Που περπατούν; Λιβανιές;

    … Είμαι νεκρός και δεν το ξέρω; Και το ‘ξερα ότι δυο δόσεις croscarmellose sodium θα την κάναν τη ζημιά… Φακ!
    Πώς ξαναζωντανεύουν τώρα;

  3. «του νεκρού αδερφού», είναι βρε χαζό! σε-ξε-γέ-λα-σα!

    (για να είμαι ειλικρινής, μου αρέσει ο τρόπος που το γουρούνι μου, κοιτάζει το υπόθετό σου. Αυτό ειν’ το ένα. Και το άλλο είναι, ότι δεν κατάλαβα ποτέ, γιατί στα βλογς απαγορεύται το chat. Αφού μπορεί να σώσει ζωές:-)))

  4. «Άϊ ση ντετ πηπλ…»
    (Haley Joel Osment, στην «Έκτη Αίσθηση»)

    Έχεις δίκιο (για το γουρούνι) :-)
    Κι επίσης έχεις δίκιο και για το βλόγτσατ. Το ότι απαγορεύεται δεν μπορεί παρά να οφείλεται σε «παιχνίδια» των φαρμακοβιομηχανιών με σκοπό να πουλήσουν ακόμη περισσότερες βακτηριοκτόνες κεφαλοσπορίνες.

  5. «άι σι σιτ»
    (εγώ όταν ξύπνησα περασμένες οκτώ με κατεβασμένα στόρια και σβησμένα όλα τα φώτα)

    καλά σε βλέπω , λέω να μην έρθω

  6. Καλά είμαι. Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι στραβοκατάπια την πρωινή δόση cefuroxime axetil σε μορφή κοκκίων για πόσιμο εναιώρημα, κι ότι μου πήρε 7 λεπτά, τρεις φέτες ψωμί (τις κατάπια ολόκληρες!), μισό βάζο μαρμελάδα σύκο και τεσσεράμισι κιλά βήχα, μέχρι να καταφέρω να ξεκολλήσω το γαμημένο το κοκκίο από τον φάρυγγά μου, κατά τ’ άλλα… καλά είμαι.

  7. αυτό είναι καλό θέμα για τις πανελλήνιες..

    αν – ας πούμε- στραβοκατάπινες τέσσερα κοκκία, τι υλικά θα χρειαζόταν για να ξεκολλήσουν από το φάρυγγά σου

    ή το αντίστροφο : αν ξεκόλλαγε σε 3 λεπτά και 15 δεύτερα με ένα κιλό και 200γρ βήχα, πόσα κοκκία πήρες και τι ψωμί χλαπάκιασες (με το συμπάθιο κιόλας)

    η μαρμελάδα σύκο δεν μου αρέσει , γι αυτό και δεν την έβαλα στο πρόβλημα

  8. @ Κ.Κ.Μ.
    Θα πρέπει να διευκρινίζεται όμως και το είδος των κοκκίων. Τα cefuroxime axetil είναι γενικώς πιο δύσκολα στην κατάποση και τα δύο τελευταία που πήρα αναγκάστηκα να τα χώσω πρώτα παρά φύσιν σε αντίστοιχο αριθμό σφιχτών αυγών και να τα καταπιώ μετά ολόκληρα (μαζί με το αυγό).
    Ενώ η clarithromycin είναι πιο ανώδυνη.

    @ Δημήτρη
    Αυτά δεν ήταν αμμοχάλικα ήταν … χαρχάλες (που λέει κι η γιαγιά μου)!

    @ Κ.Κ.Μ.
    Εγώ δεν παραπονιέμαι. Η κυρία Γεωργία που μένει από κάτω παραπονιέται γιατί κάθε φορά που κατουράω λέει, νομίζει ότι της αδειάζουν μια καρότσα μπάζα στο κεφάλι.

Σχολιάστε

