5 x πέντε

Με 70 χλμ/ώρα -ιν δε σίτι-, τραβάω το χειρόφρενο, τα λάστιχα τρίζουν οι απέναντι βρίζουν, έκπληκτο το αυτοκίνητο εκτελεί διαδοχικά: τριπλό τόλουπ, φλικ-φλακ, σπιράλ θανάτου και ακινητοποιείται μπρος στο -ένα και μοναδικό- έντρομο μάτι μίας μισοπεθαμένης γιαγιάς που αν δεν έχει εντωμεταξύ ολοκληρώσει τον κύκλο της, ακόμη θ’ αναρωτιέται πώς στο καλό την είχε γλιτώσει τότε από βέβαιο λιώσιμο.
Δίχως να σβήσω τη μηχανή πηδάω (σε
slow motion το πήδημα) στην πυρωμένη άσφαλτο. Σαρανταδύο βαθμοί Κελσίου απανθρακώνουν ακαριαία τα φρύδια μου ενώ ταυτόχρονα ένα σύννεφο καυτής σκόνης ανάμικτης με αιωρούμενα υπολείμματα καμένων ελαστικών, εισχωρεί εντός μου –διά της αναπνευστικής οδού– και με παραδίδει έρμαιο στις ανηλεείς ορέξεις παραληρηματικού ξερόβηχα ο οποίος ασελγεί εις βάρος μου δημοσίως και –ωιμέ- βαρέως επί εφιαλτικό δίλεπτο. Ανακτώ δυνάμεις και αξιοπρέπεια και παίρνω το ύφος αντικυκλώνος σε αεροφωτογραφία. Το πλήθος του κόσμου που έχει συγκεντρωθεί, παρακολουθεί εκστατικό. Εξαπολύω πέντε ματιές-πρόκες προς την κερκίδα των επισήμων. Ο δήμαρχος, τρεις δημοτικοί σύμβουλοι και η κυρία του στρατηγού πέφτουν όλοι νεκροί σκορπώντας (σε slow motion το σκόρπισμα) τα περιεχόμενα των διαλυμένων κρανίων τους δεξιά κι αριστερά στα πρόσωπα και τον ντίτζιταλ φωτογραφικό εξοπλισμό των εκπροσώπων του τοπικού τύπου.
Το πλήθος παραληρεί. Ήλιος και σιωπή σφυροκοπούν τ’ αυτιά μου. Η σκονισμένη καμπαρντίνα μου -αν φορούσα- θ’ ανέμιζε χτυπώντας δυσοίωνα (φλαπ-φλαπ) και το ανατριχιαστικό σύρσιμο των σπιρουνιών μου στο σκονισμένο δρόμο (κλίνγκ… κλίνγκ…) θα προοιώνιζε μια αιματηρή Κάθαρση. Αντ’ αυτών εισέρχομαι στο ιχθυοπωλείο χτυπώντας επιδεικτικά τις πλαστικές παντόφλες μου στις φτέρνες (φλαπ-φλαπ) ενώ ο καθησυχαστικός ήχος των κλειδιών στην τσέπη μου (κλινγκ… κλινγκ…) προοιωνίζει ότι η Κάθαρση, θ’ αναβληθεί επ’ αόριστον. Πάραυτα το συγκεντρωμένο πλήθος κρατά την αναπνοή του και οι σαράντα δύο του Κελσίου γίνονται μονομιάς σαράντα πέντε, καθώς το βλέμμα μου (οκτάποντη πρόκα) καρφώνεται στον πάγκο με τα ψόφια ψάρια.
Ακολουθεί πανικός. Λαυράκια και τσιπούρες ιχθυοτροφείου πηδάνε από τους πάγκους και κλειδώνονται στα ψυγεία. Σκουμπριά, κέφαλοι, κάτι μπαγιάτικοι μπακαλιάροι και μερικά κομμάτια γαλέου πετάγονται πανικόβλητα στο δρόμο. Ο ιχθυοπώλης προφασίζεται «γενική ούρων» («Να πάρει ο διάολος! Η γενική ούρων!») και γίνεται καπνός. Στο εσωτερικό του μαγαζιού απομένουμε εγώ, λίγος καπνός στη θέση του μανάβη κι ένας κάβουρας ο οποίος, μη τολμώντας, λόγω υψοφοβίας να πλησιάσει την άκρη του πάγκου για ν’ αποδράσει, απέμεινε να με κοιτάζει, σκαλίζοντας αμήχανα με την τεράστια δαγκάνα του το έρημο στρώμα πάγου γύρω του.

(Σαράντα εφτά οι του Κελσίου)

Σταματώ τ’ αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου και απαντώ στο κινητό.

– Έλα.
– Τί πήρες;
– Τί πήρα;
– Αυτό σε ρωτάω: Τί πήρες;
– Ό,τι μου είπες…
– Δηλαδή;
– Αυτό που έγραψες εδώ στο χαρτάκι…
– Δηλαδή;
– Ε, αυτό…: «Άλφα: Οστρακόδερμο»…
– «Άλφα: Οστρακόδερμο»; Αυτό μόνο;
– … Ε, ναι…
– Τι «ε, ναι»; Αυτό ήταν μόνο το «άλφα»…
– Το «άλφα»;
– Χρμφφ…
– Είχε και βήτα;
– … Ναι είχε και βήτα
– Ε, πούν’ το;
– Απ’ τη άλλη μεριά.
– …
– Το ‘χεις το χαρτάκι;
– Όχι πια.
– Μπράβο!
– Ε τι «μπράβο»; Το έχασα. Σπουδαία τα λάχανα! Δε θυμάσαι τι έλεγε;
– Έλεγε: «25 βήτα». Αν δεν ήμουν κι εγώ… [Χρμφφ!]
– «25 βήτα»;; Και που να τα βρω 25 ολόκληρα βήτα βρε χαρά μου μεσημεριάτικα;
– Πήγαινε σε κανένα περίπτερο, άνοιξε μια εφημερίδα…
– Α…
– Και πού ‘σαι…
– Ναι;
– Καθώς θα ‘ρχεσαι, πέρνα απ’ την «Ντίνα» και πάρε καμιά κιλότα για τη μαμά… Ξέρεις, από ‘κείνες τις φαρδιές με τα ψαράκια.

Κλείνω τη συσκευή και την πετώ μαζί με τρεις αδέσποτες πρόκες απ’ το παράθυρο.
– Γαμώ τα βήτα μου μέσα γαμώ…, μονολογώ και ξεχύνομαι με 70 χλμ/ώρα (ιν δε σίτυ) προς αναζήτηση περιπτέρου.

Δίπλα μου, ο κάβουρας, δεμένος στη θέση του συνοδηγού, με παρακολουθεί με την άκρη του ματιού του, σκαλίζοντας αμήχανα με την τεράστια δαγκάνα του, το βελούδινο κάθισμα.

———————————–

Έλαβα την πρόσκληση από την Λουΐζα (θενκ γιου βέρυ ματς) και με τη σειρά μου θα ήθελα να συνεχίσουν το φαγοπότι, όποιοι από τους παρακάτω έχουν όρεξη:

Sofogreg
Discolata
Ο κύριος Φώλιος
Diastimata
με το φεγγαρι αγκαλια

Οι λέξεις μου είναι:

σπιράλ, σπιρούνια, σκαλίζοντας, γαμώ, βελούδινο.

13 thoughts on “5 x πέντε

  1. Κοπολόζο, όπως πάντα άκρως απολαυστικός! Αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον είδος κάβουρα, μπορώ λέτε να τον βρω σε πετ σοπ; Κι αν ναι, θα τον πληρώσω κροκόδειλο;

    Μερσί και για την πρόσκληση….θα το πολεμήσω λίγο αργότερα σήμερα, και αφού πρώτα φύγουν οι καλεσμένοι (κατά πάσα πιθανότητα με δηλητηρίαση και κατεύθυνση προς ΑΧΕΠΑ).

    σμουτς, σματς

  2. ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ AIRCONDITION:

    Τα τρυπάνια και οι μπότες των Μαστραντώνη και Μαστροχάρη επί τετραημέρου, δεν μου άφησαν περιθώριο -ούτε της τάξης μεγέθους μισού αυχενικού σπονδύλου- να εκφράσω τις ευχαριστίες και τον θαυμασμό μου. Το κάνω τώρα, πολύ βιαστικά εν μέσω πυκνής νέφωσης κόνεως και ισχυρών θορύβων.
    Αν δεν με πάνε φυλακή, για δάγκωμα (σε slow motion) λαρυγγιών μαστόρων, από πρόθεση και κατ’ εξακολούθηση, θα επανέλθω.

  3. @ discolata
    Αυτό το «απολαυστικός» μου ‘φτιαξε τη μέρα :-)
    Τύφλα να’ χει ο «νες καφέ φραπέ: ατέλειωτη ευχαρίστηση» κι όλα τ’ αναψυκτικά του κόσμου!
    Ο «συνεσταλμένος κάβουρας» είναι είδος προς εξαφάνιση. Δεν πωλείται σε πετ σοπς, ούτε και απαντάται σε πολυσύχναστα malls. Μεταμφιέζεται ενίοτε σε κροκόδειλο, πριν βουτήξει στη μπανιέρα του, αλλά κατά κανόνα ανεπιτυχώς. Εξ ου και η σπανιότις του.

    @ με το φεγγάρι αγκαλιά
    τέικ γιόρ τάιμ :-)

    @ Χουανίτα
    Θένκς!
    Θένκς!!
    Νο πρόμπλεμ!!!
    Θενκς!!!!

  4. @ Λουΐζα
    Μα τι παίζετε; Τα «μαστοράκια-βρυκόλακες» (σε slow motion);
    Εγώ σας ευχαριστώ για την πρόκληση αλλά και για τα καλά σας λόγια.

  5. Λουίζα Κ
    μας χαλάτε τη μαγεία της φαντασίωσης
    εμείς σας σκεφτόμαστε να περιφέρεστε στο σπίτι όπως η Εύα πριν δαγκώσει τον Αδάμ στο μήλο (ή δεν έγινε ακριβώς έτσι;)

  6. Έλα τώρα, παραπονιάρα…
    Το είδα! Πριν προλάβει να τελειώσει η πρώτη παράγραφος το είχες κιόλας ξεπετάξει… Ένα: «δεν είχε φορέσει το σπιράλ της» και τσουπ! Να την η ιστορία.

    Ντάνκεσεν

    άουτς ουτς ωχ

Σχολιάστε

